La Catedral de Tortosa i el seu entorn. Passat, present i futur: cap a una nova ciutat

Dissabte, 19 de novembre de 2016

Aula Magna del Campus, Av. de Remolins, 34, 43500 Tortosa, Tarragona, Espanya

Les darreres notícies de les troballes arqueològiques, a l'espai de davant de la façana de la catedral de Tortosa, ha mogut el Campus de les Terres de l'Ebre a proposar un espai de reflexió i diàleg sobre com afrontar el futur de l'entorn catedral-troballes-plaça-ciutat.

Com interpretar les troballes, què ens aporten respecte a la història de la ciutat de Tortosa, com integrar-les en un nou relat ciutadà, què fer amb la possible nova plaça, com influirà tot plegat en el futur de la ciutat són entre d'altres, preguntes que requereixen un debat acadèmic i ciutadà tranquil i reposat. Aquest és l'objectiu de la jornada.

09:30 – 10:00h

Inauguració.

10:00 – 10:30h

De Dertosa a Tortosa:les intervencions arqueològiques efectuades en l’entorn de la Catedral de Tortosa per el Grup de Recerca Seminari de Protohistòria i Arqueologia.

Dr. Ramón Ferré y Sra. Laura Bricio, Investigadors del Grup de Recerca Seminari de Protohistòria i Arqueologia (GRESEPIA) de la URV.

10:30 – 11:00h

La catedral i el seu entorn. Visió històrica.

Dra. Victoria Almuni, Departament d’Història i Història de l’Art de la URV.

11:00 – 11:30h

Descans

11:30 – 12:00h

The last fachada cathedral de Tortosa (1178-2016).

Dr. Josep Lluís I Ginovart, director de la School of Architecture Barcelona de la UIC.

12:00 – 12:30h

Un nou espai davant de la catedral de Tortosa. Propostes dels estudiants de l’ETSA de la URV.

Dr. Agustí Costa, professor de l’ETSA de la URV.

13:00 – 14:00h

Visita a las excavacions.

Dr. Jordi Diloli, Departament d’Història i Història de l’Art de la URV.

Dinar

Taula redona.

Oscar Meseguer (moderador), Meritxell Roigé, Hilari Muñoz, Ramón Ruiz, Josep Lluís Ginovart, Jordi Diloli, Victoria Almuni, Joan Josep Curto i Joan Martínez.

Durant la jornada es podrá visitar , als ordinadors instal·lats al vestíbul del campus, la representació virtual en 3D de les restes excavades a l’espai ubicat davant de la catedral, així com una exposició de treballs amb els projectes dels alumnes de l’ETSA per aquest espai.

COORDINACIÓ DE LA JORNADA

Azael Fabregat, director del Campus Terres de l’Ebre; Jordi Diloli, Departament d’Història i Història de l’Art de la URV; Josep Lluís Ginovart, School of Architecture Barcelona de la UIC.

INFORMACIÓ I INSCRIPCIÓ

Enviar correu electrònic a: cinta.cantons(ELIMINAR)@urv.cat, indicant:

Nom complert, DNI i títol de la activitat.

Inscripció gratuïta.

S’entregarà certificat d’assistència a la finalització de l’activitat

Dates d’inscripció: del 2 al 18 de novembre de 2016.