Anàlisis del procés de construcció - deconstrucció de la Catedral de Tortosa

Dijous, 22 de desembre de 2016

Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, Demarcació de Tarragona

La construcció de la Catedral de Santa Maria de Tortosa (1345-1757) va suposar la substitució progressiva de la seu romànica preexistent, consagrada l'any 1178. Aquest procés de construcció-deconstrucció va durar diversos segles, coexistint ambdós edificis fins a principis del segle XVIII. L'objectiu de la tesi és aprofundir en el coneixement sobre el procés de construcció de la catedral de Tortosa a partir de la incorporació de tècniques i procediments que permeten anar més enllà dels mètodes tradicionals. Així, la metodologia es basa en una presa de dades in situ sense precedents, utilitzant tècniques com l'escàner làser terrestre i el georadar, i en l'anàlisi mecànic per mitjà de l'estàtica gràfica. La investigació ha permès establir un nou marc de referència sobre el procés de construcció de la catedral gòtica de Tortosa, incorporant el procés paral·lel de la deconstrucció de la Seu romànica.

Tesi dirigida pel Dr. Josep Lluis i Ginovart i co-dirigida pel Dr. Gerard Fortuny Anguera. Defensada el 10 de setembre de 2015. Universitat Rovira i Virgili, Unitat Predepartamental d'Arquitectura. Grup de recercaPatriarq-ArchitecturalHeritage.

Al finalitzar la conferència es farà un sopar-col·loqui amb el conferenciant al restaurant Barhaus. Si esteu interessats en assistir-hi, us podeu adreçar a tarragona@coac.cat. Preu 18€.

Elements relacionats